Årsregnskab 2018

"Nykredit skabte i 2018 et af de bedste resultater i virksomhedens historie. Samtidig blev det endnu et år med kundetilgang og markant vækst i både udlån og formue under forvaltning. Det er meget tilfredsstillende og viser, at den grundlæggende forretning er stærk. Det indstilles på den baggrund til generalforsamlingen, at Nykredit for andet år i træk udbetaler halvdelen af resultatet efter skat i udbytte."

Michael Rasmussen                                                                              Koncernchef

far og barn leger

Vi giver tilbage til kunderne

I Nykredit vil vi huske 2018 som året, hvor vores kunder for alvor mærkede, at Nykredit er foreningsejet. Vi gav i løbet af 2018 i alt 1,1 mia. kr. tilbage til boligejere, virksomheder og landmænd. I 2019 forventer vi at give i alt 1,7 mia. kr. tilbage.

Ældre ægtepar holder om hinanden og kigger ud i haven

Laveste bidragsbetaling i fire år

Kundernes gennemsnitlige bidragsbetaling i Totalkredit er nu den laveste siden starten af 2015. Dengang betalte vores kunder i gennemsnit 692 kr. i bidrag før skat om måneden for at låne 1 mio. kr. I dag betaler de 642 kr. Udviklingen skyldes KundeKroner, og at vores kunder i højere grad afdrager på deres lån og vælger lån med fast rente, hvor bidragsbetalingen er lavere.

Vi øger udlånet i hele landet

Hvor der er liv, er der lån. Sammen med vores partnere i Totalkredit har vi i 2018 øget udlånet til danske boligejere i 96 ud af 98 kommuner. Det er Nykredit-koncernens samfundsopgave at give sikre, billige lån i hele Danmark til enhver tid.

Årsregnskab for 2018

Regnskabsaflæggelse